Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Album poświęcony jest on „Stefanowi Batoremu” - ostatniemu transatlantykowi pływającemu pod polską banderą, który przeszedł również do historii żeglugi światowej. Był bowiem jednym z dwóch, ostatnich pasażerskich liniowców, utrzymujących stałe, regularne połączenie między Europą a północną Ameryką i jednocześnie statkiem, który zakończył trwającą blisko 150 lat historię pasażerskiej żeglugi liniowej między portami Wielkiej Brytanii i Kanady i 30-letnią między tym krajem a Polską. Zakończył też trwającą 58 lat historię całej polskiej oceanicznej żeglugi pasażerskiej. Album zawiera 846 zdjęć.
Album jest 33 letnią podróżą „Batorego” - najsłynniejszego statku naszej floty handlowej, po pięciu, znacząco różniących się od siebie, okresach najnowszej historii polskiej żeglugi. Zawiera on 620 zdjęć i innych materiałów ilustracyjnych (dyplomy, sailingi, foldery itp.) z podpisami i scharakteryzowanymi bardzo oszczędnym komentarzem.
Album wydany w rocznicę 35. lecia fregaty "Dar Młodzieży" oraz rejsu dookoła świata dla uczczenia 100 rocznicy odzyskania niepodległości Polski. Na przeszło stu stronach książki zawarto dziesiątki zdjęć dokumentujących dzieje tego pięknego żaglowca. Wydawcami albumu są: Fundacja Lechosława Bar wsparcia "Daru Młodzieży" oraz Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej.
W 2016 roku Stocznia Remontowa NAUTA S.A. w Gdyni obchodzi 90. rocznicę swego powstania, uchwałą z dnia 7. października 1926 roku, kiedy to Rada Miejska Gdyni zdecydowała o budowie przedsiębiorstwa stoczniowego. Pięknie wydany, w pełni kolorowy album opowiada o 90-letnim dorobku tej, należącej do najstarszych w Polsce stoczni. Prezentuje dużo unikatowych fotografii na 112 kolorowych stronach.
Wypadki, opisane w tomie drugim - pisze Leszczyński w swoim wstępie - zdarzyły się w latach 1979-1984 i prezentują największe dramaty morskie, jakie dotknęły w tychże latach flotę Polskiej Marynarki Handlowej. A więc dzieje staranowanego na Skaldzie „Zamościa”, przy wyspie Bornholm wywrotki „Koronowa”, strawionego przez ogień „Reymonta”, płonącego na pakistańskiej redzie „Traugutta”, zatopionego przez własną załogę motorowca „Stanisław Dubois”, utratę statku „Józef Wybicki”.
Jak w słowie wstępnym pisze Ryszard Leszczyński „W prezentowej pracy opisane zostały losy frachtowców Polskiej Marynarki Handlowej, którym nie udało się powrócić ze swych morskich wypraw do kraju.
W tomie czwartym, który zamyka publikację, przedstawiony zostaje materiał dotyczący polskich oficerów i marynarzy, którym splot nieszczęśliwych zdarzeń odebrał życie na statkach armatorów zagranicznych. Opatrzona podtytułem: „Polacy pod obcymi banderami” książka zawiera zatem: - okoliczności i fakty, które doprowadziły do tajemniczej tragedii zbiornikowca „Athenian Venture” i równie zagadkowej katastrofy masowca „Leros Strength”.
Leon Skelnik przez kilkadziesiąt lat po II wojnie światowej był niemal wszędzie tam, gdzie docierało polskie rybołówstwo przemysłowe. Urodził się przed II wojną światową w Gdyni jako wnuk i syn kaszubskich rybaków przybrzeżnych.
Czy wiedzą Państwo, że w Polsce istnieją prawnie ustanowione 32 porty morskie? A u ujścia Wisły już 1000 lat p.n.e. istniała osada rybacka? Skąd pochodzi nazwa portu Tolkmicko na Zalewie Wiślanym? Od kiedy Elbląg rywalizował z Gdańskiem o handel towarami transportowanymi Wisłą? Jakie przedsiębiorstwa eksploatacyjne działają na terenie największych portów oraz który dzień w roku jest najważniejszy dla każdego Kaszuba związanego z morzem?
Czytelniku, czy mówią Ci coś nazwy „Tajfun”, „Halny” lub „Elżunia”? Żeby je wyjaśnić, musimy cofnąć się w czasie do XIX wieku. Wtedy rozpoczęła się historia ratownictwa morskiego na polskim wybrzeżu. Jego podstawy ukształtowały odwaga i solidarność rybaków. Kiedyś wielu z nich nie wracało z połowów, dlatego narodziła się idea zorganizowanego ratownictwa morskiego, które początkowo funkcjonowało na zasadach dobrowolności i wzajemnej pomocy.
Przesłaniem do napisania tej książki, było postanowienie udokumentowania dorobku twórczego działających w tym czasie w/w ośrodków konstrukcyjno - projektowych i możliwości produkcyjnych stoczni budujących tego typu statki i inne obiekty pływające, w celu upamiętnienia wdrażanego postępu technicznego i osiągnięć dokonujących się w budownictwie okrętowym.
Album poświęcony 50-leciu działalności Szkunera we Władysławowie. Opowiada historię powstania firmy, obrazuje jej rozwój i wiele ważnych wydarzeń, aż po dzień dzisiejszy. Prezentuje dużo unikatowych fotografii na 80 kolorowych stronach.
Tragedie Rybackiego Morza Tom I autorstwa Ryszarda Leszczyńskiego - ukazał się w wydaniu drugim, z lekko zmienioną szatą graficzną. Książka ta w swoim pierwszym wydaniu - przez Akademię Morską w Gdyni - została uznana przez gdańskie media Książką Zimy 2004 i uzyskała nominację do Nagrody Artusa. Tom opowiada o morskich tragediach na małych jednostkach rybackich - "ptaszkach", "żółtkach" i burtowcach w bardzo przejmujący sposób.
Piąte poprawione i uzupełnione wydanie POLSKIE LINIE OCEANICZNE ALBUM FLOTY 1951-2023, które zawiera opisy historii każdego z kilkuset statków eksploatowanych przez Polskie Linie Oceaniczne od 1951 r., kiedy przedsiębiorstwo to formalnie powstało, do dnia dzisiejszego.
Ta bogato ilustrowana książka (ok.400 zdjęć) na 362 str. (formatu 250 x 300 mm) opisuje niezwykłą historię Polskich Linii Oceanicznych - przez kilkadziesiąt lat największego polskiego armatora i jednego z największych w Europie, który w najlepszym okresie swojego rozwoju, czyli w 1976 roku posiadał flotyllę 185 statków o nośności ponad miliona ton, zatrudniającego ok. 13000 pracowników z których 10,7 tys. stanowiły załogi tych statków.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.