Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Po raz pierwszy do encyklopedycznego ujęcia tej inżynierii profesor Mazurkiewicz przystąpił ponad dwadzieścia pięć lat temu, wydając w ówczesnym Wydawnictwie Morskim książkę pod tym samym tytułem, ale w znacznie mniejszej objętości i w nader skromnej szacie graficznej. Obecne wydanie tego dzieła o objętości bliskiej 600 stron, bogato ilustrowane barwnymi zdjęciami, rysunkami z pewnością znajdzie szerokie nim zainteresowanie, zwłaszcza jeśli uwzględni się fakt szybkiego w ostatnich latach rozwoju wiedzy, której ta Encyklopedia jest poświęcona.
I jak profesor pisze w przedmowie do niej "Jest ona pomyślana nie tylko jako ogólny podręczny informator dla ludzi związanych bezpośrednio - czy to z pracą, czy kierunkiem studiów - z zagadnieniami inżynierii morskiej, ale także dla tych wszystkich, którzy pracując w innych dziedzinach gospodarki morskiej, a nawet poza tą gospodarką, stykają się w jakiejkolwiek formie z budowlami morskimi i chcieliby, np. patrząc ma falochron, latarnię morską czy platformę wydobywczą rozumieć istotę jej funkcji, elementarne zasady jej konstrukcji i mieć wyobrażenie możliwych jej rozwiązań"
Słownik stanowi ujednolicony „język bezpieczeństwa” – uwzględnia zmieniające się warunki we współczesnej żegludze i obejmuje wszystkie ważniejsze, odnoszące się do bezpieczeństwa żeglugi komunikaty słowne. Jest niezbędnym podręcznikiem wykorzystywanym nie tylko w naszych uczelniach morskich, ale również stanowi ważne źródło wiedzy wymaganej dla uzyskania świadectwa wachtowego oficera nawigacyjnego na statkach 500 BRT i powyżej.
Podręcznik-samouczek połączony z rozmówkami wraz z ok. 2000 tys. haseł w polsko-angielskim i angielsko-polskim słowniku, wykonany w przystępnej i bardzo komunikatywnej formie.
Książka składa się z dwunastu rozdziałów, których autorami są w większości pracownicy naukowi Akademii Morskiej w Szczecinie a redaktorem Stanisław Gucma, rektor Uczelni.
Książka przeznaczona głównie dla kapitanów i oficerów nawigacyjnych, słuchaczy kursów doskonalenia kadr oficerskich na stopień kapitana żeglugi wielkiej oraz starszego oficera, może również z powodzeniem służyć studentom wydziałów nawigacyjnych naszych Akademii Morskich, interesującym się zagadnieniami inżynierii ruchu morskiego, czy bezpieczeństwem żeglugi.
Słownik podzielony na dwie części - polsko-angielską i angielsko-polską. Zawiera podstawowe słownictwo niezbędne przy wykonywaniu pracy na morzu i w gospodarce morskiej. Wydanie kieszonkowe.
Inżynieria ruchu morskiego. Autorem tej specjalistycznej książki jest prof. Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie Stanisław Gucma. Inżynieria ruchu morskiego jest dyscypliną zajmującą się ilościowym i jakościowym opisem ruchu statków na akwenach ograniczonych. Jest to nowa dyscyplina naukowa, która powstała w latach 70.
Pozycja opisuje dzieje latarni morskich Zatoki Gdańskiej, dzieje etapów ich powstawania pod względem konstrukcyjnym od czasów sięgających nawet XVI wieku aż po rok 1945, kończący drugą wojnę światową. Chodzi o latarnie na Helu, Jastarni, Rozewiu, Oksywiu, Gdańska, Krynicy Morskiej, Piławy i Brüsterort. Książkę napisała trójka autorska, profesjonalnie i z niezwykłym zapałem badawczym interesująca się historią owych latarń morskich, zmieniającymi się na przestrzeni wieków.
Książka obejmuje swoim zakresem wytyczne do projektowania morskich dróg wodnych, portów oraz warunków ich bezpiecznej eksploatacji. Poszczególne metody przedstawiono w postaci wytycznych, umożliwiających ich praktyczne zastosowanie, które poparto przykładami wdrożeń. Zaprezentowano specjalnie opracowane praktyczne metody i wytyczne przeprowadzania formalnej analizy ryzyka manewrów statków na morskich drogach wodnych i w portach. W celach poglądowych zestawiono i porównano empiryczne metody wymiarowania torów wodnych opracowane na świecie.
Po trzech tomach „rybackich tragedii” i czterech, w których przedstawiono katastrofy i wypadki morskie floty transportowej, Ryszard Leszczyński uznał, że przyszła kolei na omówienie „czarnych kart historii” jednostek pomocniczych. Armady niewielkich, choć w morskim i nadbrzeżnym pejzażu statków wszechobecnych, bez których żaden port, czy lokalny terminal specjalnego przeznaczenia, nie byłby w stanie sprawnie funkcjonować.
Liceum Morskie, to o tym, jak ono powstawało, jakie przechodziło początkowe perypetie lokalizacyjne zanim wprowadziło się na swój statek, jakim cieszyło się zainteresowaniem kandydatów na marynarzy, młodych ludzi z całej Polski, jaka kadra tę młodzież kształciła, ile i dokąd prowadziły rejsy szkoleniowe jungów-licealistów na statku "Edward Dembowski" i na koniec dlaczego owe liceum, podobnie jak i to w Szczecinie, musiało zaprzestać działalności edukacyjno-wychowawczej.
Morskie budowle hydrotechniczne. Zalecenia do projektowania, wykonywania i utrzymania - wydanie VI znowelizowane, uzupełnione i rozszerzone ukazało się po śmierci prof. zw. dr. hab. inż. Bolesława Mazurkiewicza.
Autor podzielił pracę na cztery rozdziały. W pierwszym opisał historię Niemieckiego Towarzystwa Ratowania Rozbitków, a w drugim omówił wyposażenie stacji ratownictwa.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.