Guzik do mankiet czyli reklamy i ogłoszenia w międzywojennej prasie polskiej z obszaru Kaszub






Opis
Reklama w przedwojennej prasie z terenu Kaszub i Pomorza - jaka była, jakie treści niosła, czym chciała zainteresować konsumenta? Na te pytania odpowiada publikacja Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej autorstwa Olgi Podolskiej-Schmandt oraz Piotra Schmandta. W obecnych czasach, wszechobecna reklama wylewa się na nas w różnej postaci, szerokim strumieniem ze wszystkich mediów i komunikatorów społecznych, ale jakie były jej początki? Jakie zwroty stosowano, czym zachęcano klientów, jak skutecznie reklamowano swoje produkty i usługi na Kaszubach? Przedwojenne reklamy trącą myszką, lecz mają swój nieodparty urok. Z drugiej strony zaskakują lapidarnością treści i celnymi sformułowaniami. Zadziwiają wykorzystywaną argumentacją i fascynują językiem, jaki ówcześnie był w obiegu. Dziś, te dawne reklamy wydają się archaiczne ale takie właśnie były jej początki.
Dane techniczne
Autor | Olga Podolska-Schmandt, Piotr Schmandt |
ISBN | 978-83-66052-42-0 |
Liczba stron | 288 |
Język | polski |
Oprawa | miękka |
Format | 14,8 x 21 cm |
Rok wydania | 2019 |