Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Autor w swojej książce wartkim reporterskim językiem opisuje ciekawsze fragmenty biografii kilkunastu ludzi morza, którzy oprócz kariery na morzu, odnieśli jeszcze większe sukcesy na lądzie. Wśród bohaterów tej książki znajdują się m.in. kapitanowie: Ryszard Pospieszyński, Jerzy Uziębło, Hieronim Majek, Erhard Szymroszczyk i Gabriel Oleszek, ochmistrz Stefan Matkowski, barman Marek Śmiechowski, a także marynarz Jacek Samojłowicz, dzisiaj znany producent filmowy.
Leon Skelnik przez kilkadziesiąt lat po II wojnie światowej był niemal wszędzie tam, gdzie docierało polskie rybołówstwo przemysłowe. Urodził się przed II wojną światową w Gdyni jako wnuk i syn kaszubskich rybaków przybrzeżnych.
Oddajemy w ręce czytelników kolejny, drugi tom kapitańskich opowieści morskich – „Falami pisane 2”. Opowieści ludzi, którzy całe swoje życie zawodowe poświęcili morzu i sprawom morskim. Opowiadania stanowią wybrane z przeżyć na przestrzeni wielu lat, często przypadkowe zdarzenia, które ich autorom zapadły w pamięci i dzisiaj, wracając do wspomnień, mówią o tym czego doświadczyli, co ich na morskiej drodze ciekawego spotkało, jakich ludzi na całym świecie poznawali.
Niniejszy zbiór to opowieści z różnych zakątków globu, które autor pokazuje od strony morza i lądu, wiele z tych miejsc jest do dzisiaj dla nas egzotycznych. Opowiadania mówią o wydarzeniach na różnych statkach, kiedy tylko współpraca członków ich załóg pozwalała pokonywać trudności, często niebezpieczeństwa, także zagrożenia życia. W przypadku niektórych artykułów sprzed lat autor do oryginalnego tekstu dodał aktualizujące komentarze.
Książka "Pożegnanie Atlantyku" poświęcona jest ostatniemu liniowemu rejsowi "Stefana Batorego", który z kilku powodów ma trwałe miejsce nie tylko w historii polskiej żeglugi.
Książka jest relacją z przeżyć autora na tle powojennej historii polskiego rybołówstwa, w jego niespotykanej ekspansji o światowym zasięgu. W latach 1952-1964 autor pracował w Przedsiębiorstwie Połowów i Usług Rybackich „Arka”.
Kolejna ciekawa publikacja Instytutu Kaszubskiego w Gdańsku, napisana przez Pawła Dzianisza na cześć "Eurosa" – jachtu, który w 1970 roku przepłynął na żaglach, bez pomocy silnika, niezwykle wąską i niebezpieczną cieśninę Pentland Firth, dzielącą Szkocję i Orkady.
Kolejny zbiór pełnych humoru opowiadań napisanych przez I oficera mechanika, z ponad 33-letnią praktyką morską, ze Świnoujścia, wiernie oddających specyfikę życia marynarskiego. Największym jej atutem jest autentyczny marynarski język.
Wypadki, opisane w tomie drugim - pisze Leszczyński w swoim wstępie - zdarzyły się w latach 1979-1984 i prezentują największe dramaty morskie, jakie dotknęły w tychże latach flotę Polskiej Marynarki Handlowej. A więc dzieje staranowanego na Skaldzie „Zamościa”, przy wyspie Bornholm wywrotki „Koronowa”, strawionego przez ogień „Reymonta”, płonącego na pakistańskiej redzie „Traugutta”, zatopionego przez własną załogę motorowca „Stanisław Dubois”, utratę statku „Józef Wybicki”.
Jak w słowie wstępnym pisze Ryszard Leszczyński „W prezentowej pracy opisane zostały losy frachtowców Polskiej Marynarki Handlowej, którym nie udało się powrócić ze swych morskich wypraw do kraju.
W tomie czwartym, który zamyka publikację, przedstawiony zostaje materiał dotyczący polskich oficerów i marynarzy, którym splot nieszczęśliwych zdarzeń odebrał życie na statkach armatorów zagranicznych. Opatrzona podtytułem: „Polacy pod obcymi banderami” książka zawiera zatem: - okoliczności i fakty, które doprowadziły do tajemniczej tragedii zbiornikowca „Athenian Venture” i równie zagadkowej katastrofy masowca „Leros Strength”.
"Morskie gracje" są zilustrowaną fotografiami historią trzech szkolnych żaglowców: Lwowa,Daru Pomorza oraz Daru Młodzieży, rozszerzoną o kilkadziesiąt zdjęć z niedawno zakończonego REJSU NIEPODLEGŁOŚCI.
Czy wiedzą Państwo, że w Polsce istnieją prawnie ustanowione 32 porty morskie? A u ujścia Wisły już 1000 lat p.n.e. istniała osada rybacka? Skąd pochodzi nazwa portu Tolkmicko na Zalewie Wiślanym? Od kiedy Elbląg rywalizował z Gdańskiem o handel towarami transportowanymi Wisłą? Jakie przedsiębiorstwa eksploatacyjne działają na terenie największych portów oraz który dzień w roku jest najważniejszy dla każdego Kaszuba związanego z morzem?
Pozycja opisuje dzieje latarni morskich Zatoki Gdańskiej, dzieje etapów ich powstawania pod względem konstrukcyjnym od czasów sięgających nawet XVI wieku aż po rok 1945, kończący drugą wojnę światową. Chodzi o latarnie na Helu, Jastarni, Rozewiu, Oksywiu, Gdańska, Krynicy Morskiej, Piławy i Brüsterort. Książkę napisała trójka autorska, profesjonalnie i z niezwykłym zapałem badawczym interesująca się historią owych latarń morskich, zmieniającymi się na przestrzeni wieków.
Opis konstrukcji i wyposażenia 21 typów statków rybackich zatokowych i przybrzeżno-morskich wraz z danymi charakterystycznymi, ujętymi w Tabelach nr 1-20, z których 13 typów zostało zaprojektowanych, wybudowanych i przekazanych do eksploatacji w latach 1955-1995, odbiorcom krajowym i zagranicznym.
Autor książki oficer-mechanik, od 39 lat pracujący na statkach morskich, z których ostatnich 23 spędził na jednostkach obcych bander, wprowadza Czytelników w zanikający już marynarski świat odległych, egzotycznych portów z ich specyficznym klimatem i znajdującymi się w nich tawernami i innymi przybytkami marynarskiej infrastruktury.
To niesamowita, szczerze i z humorem napisana książka, cenna nie tylko dla przyjaciół autora z ławy szkolnej, ale warta sięgnięcia po nią przez wielu uczniów z drugiej połowy XX wieku. Wspomnienia, wspomnienia... Tyle ich odświeżył autor, one z kolei wydobyły z zakamarków pamięci obrazy własnych przeżyć z tamtych lat "chmurnych i durnych", marzenia, wzloty i upadki, przyjaźnie i sympatie... Tacy byliśmy - pokolenie bez komputerów, komórek i internetu - gdy osobiste kontakty były najważniejsze.
Per Mare Ad Astra. 100 lat Morskiej Szkoły 1920-2020 - pięknie przygotowany, jubileuszowy, obszerny album wydany na stulecie uczelni oraz szkolnictwa morskiego w Polsce. Poza rysem historycznym, wiedzą związaną z tradycją i ceremoniałem morskim znajdziemy mnóstwo informacji i zdjęć przybliżających osoby, które tworzyły przez lata to niezwykłe miejsce.
Po trzech tomach „rybackich tragedii” i czterech, w których przedstawiono katastrofy i wypadki morskie floty transportowej, Ryszard Leszczyński uznał, że przyszła kolei na omówienie „czarnych kart historii” jednostek pomocniczych. Armady niewielkich, choć w morskim i nadbrzeżnym pejzażu statków wszechobecnych, bez których żaden port, czy lokalny terminal specjalnego przeznaczenia, nie byłby w stanie sprawnie funkcjonować.
Bogato ilustrowana książeczka dotycząca fauny Bałtyku przygotowana na poziomie percepcji małego dziecka (przedszkolnego i wczesnoszkolnego). Bajeczki – jakkolwiek pełne antropomorfizacji i elementów zmyślonych – przemycają wiele faktów dotyczących historii, zagrożeń i ekologii Bałtyku. Zawierają duży potencjał edukacyjny i mogą wypełnić lukę w książkach dla dzieci związanych z Bałtykiem.
Oddajemy w ręce czytelników kolejny, trzeci tom kapitańskich opowieści morskich – „Falami pisane 3”. Opowieści ludzi, którzy całe swoje życie zawodowe poświęcili morzu i sprawom morskim. Opowiadania stanowią wybrane z przeżyć na przestrzeni wielu lat, często przypadkowe zdarzenia, które ich autorom zapadły w pamięci i dzisiaj, wracając do wspomnień, mówią o tym czego doświadczyli, co ich na morskiej drodze ciekawego spotkało, jakich ludzi na całym świecie poznawali.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.