Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Album jest 33 letnią podróżą „Batorego” - najsłynniejszego statku naszej floty handlowej, po pięciu, znacząco różniących się od siebie, okresach najnowszej historii polskiej żeglugi. Zawiera on 620 zdjęć i innych materiałów ilustracyjnych (dyplomy, sailingi, foldery itp.) z podpisami i scharakteryzowanymi bardzo oszczędnym komentarzem.
Album poświęcony jest on „Stefanowi Batoremu” - ostatniemu transatlantykowi pływającemu pod polską banderą, który przeszedł również do historii żeglugi światowej.
Czwarte wydanie albumu Polskie Linie Oceaniczne Album Floty 1951-2021 zawiera opisy historii każdego z ok. 380 statków eksploatowanych przez Polskie Linie Oceaniczne od 1951 r., kiedy przedsiębiorstwo to formalnie powstało.
"Morskie gracje" są zilustrowaną fotografiami historią trzech szkolnych żaglowców: Lwowa,Daru Pomorza oraz Daru Młodzieży, rozszerzoną o kilkadziesiąt zdjęć z niedawno zakończonego REJSU NIEPODLEGŁOŚCI.
Czytelniku, czy mówią Ci coś nazwy „Tajfun”, „Halny” lub „Elżunia”? Żeby je wyjaśnić, musimy cofnąć się w czasie do XIX wieku. Wtedy rozpoczęła się historia ratownictwa morskiego na polskim wybrzeżu. Jego podstawy ukształtowały odwaga i solidarność rybaków. Kiedyś wielu z nich nie wracało z połowów, dlatego narodziła się idea zorganizowanego ratownictwa morskiego, które początkowo funkcjonowało na zasadach dobrowolności i wzajemnej pomocy.
Opis konstrukcji i wyposażenia 21 typów statków rybackich zatokowych i przybrzeżno-morskich wraz z danymi charakterystycznymi, ujętymi w Tabelach nr 1-20, z których 13 typów zostało zaprojektowanych, wybudowanych i przekazanych do eksploatacji w latach 1955-1995, odbiorcom krajowym i zagranicznym.
Po trzech tomach „rybackich tragedii” i czterech, w których przedstawiono katastrofy i wypadki morskie floty transportowej, Ryszard Leszczyński uznał, że przyszła kolei na omówienie „czarnych kart historii” jednostek pomocniczych. Armady niewielkich, choć w morskim i nadbrzeżnym pejzażu statków wszechobecnych, bez których żaden port, czy lokalny terminal specjalnego przeznaczenia, nie byłby w stanie sprawnie funkcjonować.
Trzy statki, trzy katastrofy, czterdzieści cztery ofiary. Na przestrzeni zaledwie trzech lat (1983-1986) zatonęły „Zdrojowce” Polskich Linii Oceanicznych w Gdyni. Na podstawie rozmów ze świadkami, ocalałymi członkami załóg, rodzinami ofiar, biegłymi i ekspertami autor odtwarza przebieg morskich katastrof statków Busko Zdrój, Kudowa Zdrój i Sopot. Co tak naprawdę wydarzyło się wtedy na morzu?
W tomie czwartym, który zamyka publikację, przedstawiony zostaje materiał dotyczący polskich oficerów i marynarzy, którym splot nieszczęśliwych zdarzeń odebrał życie na statkach armatorów zagranicznych. Opatrzona podtytułem: „Polacy pod obcymi banderami” książka zawiera zatem: - okoliczności i fakty, które doprowadziły do tajemniczej tragedii zbiornikowca „Athenian Venture” i równie zagadkowej katastrofy masowca „Leros Strength”.
Ryszarda Leszczyńskiego - Tragedie Rybackiego Morza. Tom II. Tak jak tom I, tak i drugi na pewno szybko znajdzie liczne grono czytelników i to nie tylko w środowisku ludzi morza, zajmujących się zawodowo rybołówstwem. W drugim tomie Autor, z wykształcenia mechanik okrętowy, pływający od wielu lat jako starszy mechanik na statkach handlowych, podjął się niebywałego trudu - opisania wypadków morskich jednostek rybackich pod biało-czerwoną banderą, zbudowanych w polskich stoczniach.
Jak w słowie wstępnym pisze Ryszard Leszczyński „W prezentowej pracy opisane zostały losy frachtowców Polskiej Marynarki Handlowej, którym nie udało się powrócić ze swych morskich wypraw do kraju.
Tragedie Rybackiego Morza Tom I autorstwa Ryszarda Leszczyńskiego - ukazał się w wydaniu drugim, z lekko zmienioną szatą graficzną. Książka ta w swoim pierwszym wydaniu - przez Akademię Morską w Gdyni - została uznana przez gdańskie media Książką Zimy 2004 i uzyskała nominację do Nagrody Artusa. Tom opowiada o morskich tragediach na małych jednostkach rybackich - "ptaszkach", "żółtkach" i burtowcach w bardzo przejmujący sposób.
Wypadki, opisane w tomie drugim - pisze Leszczyński w swoim wstępie - zdarzyły się w latach 1979-1984 i prezentują największe dramaty morskie, jakie dotknęły w tychże latach flotę Polskiej Marynarki Handlowej. A więc dzieje staranowanego na Skaldzie „Zamościa”, przy wyspie Bornholm wywrotki „Koronowa”, strawionego przez ogień „Reymonta”, płonącego na pakistańskiej redzie „Traugutta”, zatopionego przez własną załogę motorowca „Stanisław Dubois”, utratę statku „Józef Wybicki”.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.