Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Liceum Morskie, to o tym, jak ono powstawało, jakie przechodziło początkowe perypetie lokalizacyjne zanim wprowadziło się na swój statek, jakim cieszyło się zainteresowaniem kandydatów na marynarzy, młodych ludzi z całej Polski, jaka kadra tę młodzież kształciła, ile i dokąd prowadziły rejsy szkoleniowe jungów-licealistów na statku "Edward Dembowski" i na koniec dlaczego owe liceum, podobnie jak i to w Szczecinie, musiało zaprzestać działalności edukacyjno-wychowawczej można dowiedzieć się z niniejszej książki autorstwa Henryka Spigarskiego. Książka ukazuje się w serii wydawniczej "Księgi Floty Ojczystej".
I o tym życiu niezwykle barwnie, z zacięciem literacko - reporterskim kapitan Bogdan Kryspin opowiada właśnie w tomie swych wspomnień, zawartych w 19 rozdziałach. Pływał na 37 statkach, 22. dowodził, po raz pierwszy obejmując dowództwo w lutym 1962 roku na statku - dziesięciotysięczniku „Emilia Plater”. Potem był „Pierwszym po Bogu” m.in. na statkach „Bolesław Bierut”, „Beskidy”, „Edward Dembowski”. „Monte Cassino”, „Brodnica”, „Świeradów Zdrój”.
Jak pisze autor, książka ta przeznaczona jest nie tylko dla filatelistów marynistów, ale również dla osób interesujących się żeglugą, okrętami i statkami, jej rozwojem i zbrojnymi działaniami o dominację w świecie. W pracy tej przedstawiłem jedynie poszczególne fragmenty lub epizody walk uwiecznione na znaczkach i obrazach malowanych przez artystów, jak również przez znakomitych malarzy marynistów. Na temat bitew morskich napisano wiele książek opisujących nie raz z detalami, poszczególne bitwy.
Wypadki, opisane w tomie drugim - pisze Leszczyński w swoim wstępie - zdarzyły się w latach 1979-1984 i prezentują największe dramaty morskie, jakie dotknęły w tychże latach flotę Polskiej Marynarki Handlowej. A więc dzieje staranowanego na Skaldzie „Zamościa”, przy wyspie Bornholm wywrotki „Koronowa”, strawionego przez ogień „Reymonta”, płonącego na pakistańskiej redzie „Traugutta”, zatopionego przez własną załogę motorowca „Stanisław Dubois”, utratę statku „Józef Wybicki”.
W tomie czwartym, który zamyka publikację, przedstawiony zostaje materiał dotyczący polskich oficerów i marynarzy, którym splot nieszczęśliwych zdarzeń odebrał życie na statkach armatorów zagranicznych. Opatrzona podtytułem: „Polacy pod obcymi banderami” książka zawiera zatem: - okoliczności i fakty, które doprowadziły do tajemniczej tragedii zbiornikowca „Athenian Venture” i równie zagadkowej katastrofy masowca „Leros Strength”.
Jak w słowie wstępnym pisze Ryszard Leszczyński „W prezentowej pracy opisane zostały losy frachtowców Polskiej Marynarki Handlowej, którym nie udało się powrócić ze swych morskich wypraw do kraju.
Kosynierzy z "Daru Pomorza" autorstwa długoletniego kapitana statków PLO Gabriela Oleszka, jest książką, w której szczegółowo omówiony został okres nauki w Państwowej Szkole Morskiej rocznika 1965-1968, łącznie z kandydatką na „Darze Pomorza”, rejsami na statkach szkolnych „Zenit” i „Horyzont” oraz ich praktykami na dziesięciotysięcznikach PLO: „Ludwik Solski”, „Hanoi”, „Jan Matejko” i „Adolf Warski”.
Dziewiętnastoletni Jacek w 1983 roku został studentem Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni. Pierwszy semestr spędził na żaglowcu Dar Młodzieży, pokonując trasę Gdynia–Osaka–Gdynia. Książka jest pamiętnikiem spisanym podczas tego rejsu: razem z autorem zaglądamy do kubryka i mesy, pełnimy z nim wachty i zwiedzamy portowe miasta.
Książka składa się z dwunastu rozdziałów, których autorami są w większości pracownicy naukowi Akademii Morskiej w Szczecinie a redaktorem Stanisław Gucma, rektor Uczelni.
Książka stanowi naukowo udokumentowaną, wnikliwą badawczą pracą jej autorów, mającą na celu ukazanie, powiedzmy, „w całościowym ujęciu” dziejów każdej z opisanych siedemnastu latarni morskich, z których piętnaście działa do dzisiaj. Z wykorzystaniem dostępu do archiwaliów znajdujących się zarówno w polskich, jak i niemieckich archiwach państwowych.
Autor podzielił pracę na cztery rozdziały. W pierwszym opisał historię Niemieckiego Towarzystwa Ratowania Rozbitków, a w drugim omówił wyposażenie stacji ratownictwa.
Inżynieria ruchu morskiego. Autorem tej specjalistycznej książki jest prof. Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie Stanisław Gucma. Inżynieria ruchu morskiego jest dyscypliną zajmującą się ilościowym i jakościowym opisem ruchu statków na akwenach ograniczonych. Jest to nowa dyscyplina naukowa, która powstała w latach 70.
Niniejszy zbiór to opowieści z różnych zakątków globu, które autor pokazuje od strony morza i lądu, wiele z tych miejsc jest do dzisiaj dla nas egzotycznych. Opowiadania mówią o wydarzeniach na różnych statkach, kiedy tylko współpraca członków ich załóg pozwalała pokonywać trudności, często niebezpieczeństwa, także zagrożenia życia. W przypadku niektórych artykułów sprzed lat autor do oryginalnego tekstu dodał aktualizujące komentarze.
Słownik podzielony na dwie części - polsko-angielską i angielsko-polską. Zawiera podstawowe słownictwo niezbędne przy wykonywaniu pracy na morzu i w gospodarce morskiej. Wydanie kieszonkowe.
Tragedie Rybackiego Morza Tom I autorstwa Ryszarda Leszczyńskiego - ukazał się w wydaniu drugim, z lekko zmienioną szatą graficzną. Książka ta w swoim pierwszym wydaniu - przez Akademię Morską w Gdyni - została uznana przez gdańskie media Książką Zimy 2004 i uzyskała nominację do Nagrody Artusa. Tom opowiada o morskich tragediach na małych jednostkach rybackich - "ptaszkach", "żółtkach" i burtowcach w bardzo przejmujący sposób.
Bogato ilustrowana książeczka dotycząca fauny Bałtyku przygotowana na poziomie percepcji małego dziecka (przedszkolnego i wczesnoszkolnego). Bajeczki – jakkolwiek pełne antropomorfizacji i elementów zmyślonych – przemycają wiele faktów dotyczących historii, zagrożeń i ekologii Bałtyku. Zawierają duży potencjał edukacyjny i mogą wypełnić lukę w książkach dla dzieci związanych z Bałtykiem.
Książka obejmuje swoim zakresem wytyczne do projektowania morskich dróg wodnych, portów oraz warunków ich bezpiecznej eksploatacji. Poszczególne metody przedstawiono w postaci wytycznych, umożliwiających ich praktyczne zastosowanie, które poparto przykładami wdrożeń. Zaprezentowano specjalnie opracowane praktyczne metody i wytyczne przeprowadzania formalnej analizy ryzyka manewrów statków na morskich drogach wodnych i w portach. W celach poglądowych zestawiono i porównano empiryczne metody wymiarowania torów wodnych opracowane na świecie.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.