Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Autor - były dyrektor ds. budowy Portu Północnego w latach 1970-1987 - od początku uczestniczył w realizacji tego przedsięwzięcia jako przedstawiciel inwestora: Zarządu Portu Gdańsk. Brał udział w przygotowywaniu pierwszych dokumentów stanowiących podstawę do podjęcia decyzji przez ówczesne władze o budowie portu. Uczestniczył w rozwiązywaniu licznych zagadnień technicznych i organizacyjnych związanych z tą budową oraz w rozpoczęciu eksploatacji dwóch pierwszych baz przeładunkowych: węgla i paliw płynnych. Z zachowanych własnych notatek i dokumentów odtworzył historię projektowania obiektów i urządzeń Portu Północnego, uwzględniając wielu projektantów, wykonawców badań naukowo-technicznych i modelowych, autorów założeń techniczno-ekonomicznych oraz uczestników budowy. Autor omawia również funkcjonowanie Portu Północnego po roku 1990 w zmienionych już warunkach gospodarczych, gdzie na zbudowanej wcześniej infrastrukturze wodnej i lądowej oraz eksploatacji istniejących baz przeładunkowych - podjęto realizację, przy współudziale kapitału zagranicznego, nowych stanowisk przeładunku kontenerów, paliw płynnych i skroplonego gazu. Tą jedyną w swoim rodzaju dokumentalną książkę wzbogacają liczne zdjęcia ludzi związanych z powstawaniem Portu oraz budowanych obiektów i urządzeń od momentu podjęcia budowy w roku 1970 po dzień dzisiejszy. 88 ilustracji czarno-białych + 216 ilustracji barwnych na wkładkach + 2 mapy na wklejkach.
Jak pisze autor, książka ta przeznaczona jest nie tylko dla filatelistów marynistów, ale również dla osób interesujących się żeglugą, okrętami i statkami, jej rozwojem i zbrojnymi działaniami o dominację w świecie. W pracy tej przedstawiłem jedynie poszczególne fragmenty lub epizody walk uwiecznione na znaczkach i obrazach malowanych przez artystów, jak również przez znakomitych malarzy marynistów. Na temat bitew morskich napisano wiele książek opisujących nie raz z detalami, poszczególne bitwy.
Są to dzieje z pewnością niezwykłego w Polsce Stowarzyszenia, mającego na swym koncie nie tylko omawianie i dyskutowanie spraw oraz problemów kapitańskiego środowiska, ale chyba nade wszystko żywo reagującego na podstawowe, wymagające konkretnych rozwiązań kwestie nurtujące niemal całą naszą gospodarkę morską.
Oddajemy w ręce czytelników kolejny, drugi tom kapitańskich opowieści morskich – „Falami pisane 2”. Opowieści ludzi, którzy całe swoje życie zawodowe poświęcili morzu i sprawom morskim. Opowiadania stanowią wybrane z przeżyć na przestrzeni wielu lat, często przypadkowe zdarzenia, które ich autorom zapadły w pamięci i dzisiaj, wracając do wspomnień, mówią o tym czego doświadczyli, co ich na morskiej drodze ciekawego spotkało, jakich ludzi na całym świecie poznawali.
Autor w swojej książce wartkim reporterskim językiem opisuje ciekawsze fragmenty biografii kilkunastu ludzi morza, którzy oprócz kariery na morzu, odnieśli jeszcze większe sukcesy na lądzie. Wśród bohaterów tej książki znajdują się m.in. kapitanowie: Ryszard Pospieszyński, Jerzy Uziębło, Hieronim Majek, Erhard Szymroszczyk i Gabriel Oleszek, ochmistrz Stefan Matkowski, barman Marek Śmiechowski, a także marynarz Jacek Samojłowicz, dzisiaj znany producent filmowy.
Historia powstania i działalności jednego z nielicznych polskich klubów żeglarskich, mogących poszczycić się 80-letnią tradycją. Bogato ilustrowana zdjęciami historia klubu, ludzi i jachtów.
"Port gdyński w zbiorach kartograficznych Muzeum Miasta Gdyni" - wewnątrz książki skany kilkunastu map wraz z opisami z różnych lat działalności gdyńskiego Portu.
Czy wiedzą Państwo, że w Polsce istnieją prawnie ustanowione 32 porty morskie? A u ujścia Wisły już 1000 lat p.n.e. istniała osada rybacka? Skąd pochodzi nazwa portu Tolkmicko na Zalewie Wiślanym? Od kiedy Elbląg rywalizował z Gdańskiem o handel towarami transportowanymi Wisłą? Jakie przedsiębiorstwa eksploatacyjne działają na terenie największych portów oraz który dzień w roku jest najważniejszy dla każdego Kaszuba związanego z morzem?
W monografii przedstawiono awarie dalb, ich odbudowę wynikającą z konieczności przywrócenia funkcjonowania. Obok informacji o samych dalbach, przyczynach ich uszkodzeń i niekiedy sposobu ich odbudowy.
Autorem książki o cechach poradnika jest wybitny znawca problematyki budownictwa hydrotechnicznego, profesor zwyczajny Politechniki Gdańskiej, posiadający osiem tytułów doktora honoris causa; organizator i propagator rozwoju polskiego żeglarstwa. Posiada uprawnienia kapitana żeglugi wielkiej jachtowej.
Akcja powieści rozgrywa się w latach 1945-1949 w czasie działalności Biura Odbudowy Portów - jednej z największych instytucji morskich utworzonych zaraz po wojnie na Wybrzeżu. Tam też pracuje główny bohater powieści.
W książce zaprezentowany został intrygujący świat Wikingów, których obecność na ziemiach polskich ograniczyła się do leżącej niegdyś w okolicach Elbląga osady Truso. Osada została odkryta w roku 1981 przez pracownika elbląskiego muzeum, dr Marka Jagodzińskiego, który dziś otrzymał najwyższe odznaczenie resortowe - Medal Gloria Artis za zasługi dla kultury.
Książka obejmuje swoim zakresem wytyczne do projektowania morskich dróg wodnych, portów oraz warunków ich bezpiecznej eksploatacji. Poszczególne metody przedstawiono w postaci wytycznych, umożliwiających ich praktyczne zastosowanie, które poparto przykładami wdrożeń. Zaprezentowano specjalnie opracowane praktyczne metody i wytyczne przeprowadzania formalnej analizy ryzyka manewrów statków na morskich drogach wodnych i w portach. W celach poglądowych zestawiono i porównano empiryczne metody wymiarowania torów wodnych opracowane na świecie.
Oddajemy w ręce czytelników kolejny, trzeci tom kapitańskich opowieści morskich – „Falami pisane 3”. Opowieści ludzi, którzy całe swoje życie zawodowe poświęcili morzu i sprawom morskim. Opowiadania stanowią wybrane z przeżyć na przestrzeni wielu lat, często przypadkowe zdarzenia, które ich autorom zapadły w pamięci i dzisiaj, wracając do wspomnień, mówią o tym czego doświadczyli, co ich na morskiej drodze ciekawego spotkało, jakich ludzi na całym świecie poznawali.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.