Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Monografia najstarszej, polskiej, morskiej agencji Żeglugowej - Polskiej Zjednoczonej Korporacji Bałtyckiej, a także historia połączeń Żeglugowych naszych portów z Wielką Brytanią od 1920 r. do czasów współczesnych.
Wypadki, opisane w tomie drugim - pisze Leszczyński w swoim wstępie - zdarzyły się w latach 1979-1984 i prezentują największe dramaty morskie, jakie dotknęły w tychże latach flotę Polskiej Marynarki Handlowej. A więc dzieje staranowanego na Skaldzie „Zamościa”, przy wyspie Bornholm wywrotki „Koronowa”, strawionego przez ogień „Reymonta”, płonącego na pakistańskiej redzie „Traugutta”, zatopionego przez własną załogę motorowca „Stanisław Dubois”, utratę statku „Józef Wybicki”.
Jak w słowie wstępnym pisze Ryszard Leszczyński „W prezentowej pracy opisane zostały losy frachtowców Polskiej Marynarki Handlowej, którym nie udało się powrócić ze swych morskich wypraw do kraju.
W tomie czwartym, który zamyka publikację, przedstawiony zostaje materiał dotyczący polskich oficerów i marynarzy, którym splot nieszczęśliwych zdarzeń odebrał życie na statkach armatorów zagranicznych. Opatrzona podtytułem: „Polacy pod obcymi banderami” książka zawiera zatem: - okoliczności i fakty, które doprowadziły do tajemniczej tragedii zbiornikowca „Athenian Venture” i równie zagadkowej katastrofy masowca „Leros Strength”.
Autor w swojej książce wartkim reporterskim językiem opisuje ciekawsze fragmenty biografii kilkunastu ludzi morza, którzy oprócz kariery na morzu, odnieśli jeszcze większe sukcesy na lądzie. Wśród bohaterów tej książki znajdują się m.in. kapitanowie: Ryszard Pospieszyński, Jerzy Uziębło, Hieronim Majek, Erhard Szymroszczyk i Gabriel Oleszek, ochmistrz Stefan Matkowski, barman Marek Śmiechowski, a także marynarz Jacek Samojłowicz, dzisiaj znany producent filmowy.
Opisując dokonania morskie „występujących” w nim prawie dwudziestu kapitanów żeglugi wielkiej Andrzej Soysal, który, większość swego życia spędził na morzu, zaczynając je od ukończenia w 1958 roku gdyńskiej Państwowej Szkoły Morskiej – idzie śladem tych trzech „conradowskich” ideałów. Jak i uwagą J. Conrada zapisaną przezeń w „Zwierciadle morza”, iż „Tajemnica doskonałości wielu statków zawarta jest w ich dowódcach”.
Kosynierzy z "Daru Pomorza" autorstwa długoletniego kapitana statków PLO Gabriela Oleszka, jest książką, w której szczegółowo omówiony został okres nauki w Państwowej Szkole Morskiej rocznika 1965-1968, łącznie z kandydatką na „Darze Pomorza”, rejsami na statkach szkolnych „Zenit” i „Horyzont” oraz ich praktykami na dziesięciotysięcznikach PLO: „Ludwik Solski”, „Hanoi”, „Jan Matejko” i „Adolf Warski”.
Czytelniku, czy mówią Ci coś nazwy „Tajfun”, „Halny” lub „Elżunia”? Żeby je wyjaśnić, musimy cofnąć się w czasie do XIX wieku. Wtedy rozpoczęła się historia ratownictwa morskiego na polskim wybrzeżu. Jego podstawy ukształtowały odwaga i solidarność rybaków. Kiedyś wielu z nich nie wracało z połowów, dlatego narodziła się idea zorganizowanego ratownictwa morskiego, które początkowo funkcjonowało na zasadach dobrowolności i wzajemnej pomocy.
Przesłaniem do napisania tej książki, było postanowienie udokumentowania dorobku twórczego działających w tym czasie w/w ośrodków konstrukcyjno - projektowych i możliwości produkcyjnych stoczni budujących tego typu statki i inne obiekty pływające, w celu upamiętnienia wdrażanego postępu technicznego i osiągnięć dokonujących się w budownictwie okrętowym.
Opis konstrukcji i wyposażenia 21 typów statków rybackich zatokowych i przybrzeżno-morskich wraz z danymi charakterystycznymi, ujętymi w Tabelach nr 1-20, z których 13 typów zostało zaprojektowanych, wybudowanych i przekazanych do eksploatacji w latach 1955-1995, odbiorcom krajowym i zagranicznym.
Album jest 33 letnią podróżą „Batorego” - najsłynniejszego statku naszej floty handlowej, po pięciu, znacząco różniących się od siebie, okresach najnowszej historii polskiej żeglugi. Zawiera on 620 zdjęć i innych materiałów ilustracyjnych (dyplomy, sailingi, foldery itp.) z podpisami i scharakteryzowanymi bardzo oszczędnym komentarzem.
Album poświęcony jest on „Stefanowi Batoremu” - ostatniemu transatlantykowi pływającemu pod polską banderą, który przeszedł również do historii żeglugi światowej.
Piąte poprawione i uzupełnione wydanie POLSKIE LINIE OCEANICZNE ALBUM FLOTY 1951-2023, które zawiera opisy historii każdego z kilkuset statków eksploatowanych przez Polskie Linie Oceaniczne od 1951 r., kiedy przedsiębiorstwo to formalnie powstało, do dnia dzisiejszego.
Ta bogato ilustrowana książka (ok.400 zdjęć) na 362 str. (formatu 250 x 300 mm) opisuje niezwykłą historię Polskich Linii Oceanicznych - przez kilkadziesiąt lat największego polskiego armatora i jednego z największych w Europie, który w najlepszym okresie swojego rozwoju, czyli w 1976 roku posiadał flotyllę 185 statków o nośności ponad miliona ton, zatrudniającego ok. 13000 pracowników z których 10,7 tys. stanowiły załogi tych statków.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.