Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Książka jest relacją z przeżyć autora na tle powojennej historii polskiego rybołówstwa, w jego niespotykanej ekspansji o światowym zasięgu. W latach 1952-1964 autor pracował w Przedsiębiorstwie Połowów i Usług Rybackich „Arka”, organizując i kierując flotą kutrów w wyprawach ekspedycyjnych na Morze Północne, Morze Norweskie (połowy śledzi) i Zatokę Biskajską (połowy tuńczyków). Do roku 1976 pracował w Morskim Instytucie Rybackim w Gdyni. W 1976 r. przeniesiony do Zjednoczenia Gospodarki Rybnej w Szczecinie, jako dyrektor Pionu Połowów podejmował zadania związane z alokacją polskiej floty dalekomorskiej. Od 1980 r. w USA jako prezes polsko-amerykańskiej spółki MPI Corp. w Filadelfii, współdziałał w eksporcie ryb z połowów polskich na łowiskach Morza Beringa i Zatoki Alaska. Po ogłoszeniu stanu wojennego pozostał w Stanach Zjednoczonych (azyl polityczny).
Oddajemy w ręce czytelników kolejny, drugi tom kapitańskich opowieści morskich – „Falami pisane 2”. Opowieści ludzi, którzy całe swoje życie zawodowe poświęcili morzu i sprawom morskim. Opowiadania stanowią wybrane z przeżyć na przestrzeni wielu lat, często przypadkowe zdarzenia, które ich autorom zapadły w pamięci i dzisiaj, wracając do wspomnień, mówią o tym czego doświadczyli, co ich na morskiej drodze ciekawego spotkało, jakich ludzi na całym świecie poznawali.
Leon Skelnik przez kilkadziesiąt lat po II wojnie światowej był niemal wszędzie tam, gdzie docierało polskie rybołówstwo przemysłowe. Urodził się przed II wojną światową w Gdyni jako wnuk i syn kaszubskich rybaków przybrzeżnych.
Wydawnictwo PORTA MARE przekazuje Czytelnikom kolejny album o polskiej flocie handlowej i rybackiej. Tym razem są to trawlery burtowe i trawlery - przetwórnie, lugry, kutry i jednostki pomocnicze eksploatowane przez gdyński DALMOR, przez kilkadziesiąt lat największe polskie przedsiębiorstwo rybackie.
Książka stanowi zbiorcze, w postaci kroniki, ujęcie wszystkich wypadków w polskim rybołówstwie bałtyckim i dalekomorskim w latach 1945-2005. Stanowi zbiorcze opracowanie na podstawie ok. 25 tysięcy dokumentów Izb Morskich Gdyni i Szczecina i jest zwieńczeniem blisko dwudziestoletniej pasjonackiej pracy Autora.
Tragedie Rybackiego Morza Tom I autorstwa Ryszarda Leszczyńskiego - ukazał się w wydaniu drugim, z lekko zmienioną szatą graficzną. Książka ta w swoim pierwszym wydaniu - przez Akademię Morską w Gdyni - została uznana przez gdańskie media Książką Zimy 2004 i uzyskała nominację do Nagrody Artusa. Tom opowiada o morskich tragediach na małych jednostkach rybackich - "ptaszkach", "żółtkach" i burtowcach w bardzo przejmujący sposób.
Ryszarda Leszczyńskiego - Tragedie Rybackiego Morza. Tom II. Tak jak tom I, tak i drugi na pewno szybko znajdzie liczne grono czytelników i to nie tylko w środowisku ludzi morza, zajmujących się zawodowo rybołówstwem. W drugim tomie Autor, z wykształcenia mechanik okrętowy, pływający od wielu lat jako starszy mechanik na statkach handlowych, podjął się niebywałego trudu - opisania wypadków morskich jednostek rybackich pod biało-czerwoną banderą, zbudowanych w polskich stoczniach.
Powieść ta po raz pierwszy ukazała się w 1955 roku i stała się sukcesem literackim, którego ponad pięćdziesięcioletni debiutant się nie spodziewał. Augustyn Necel, wnikliwy obserwator życia Kaszubów, kronikarz spod rozewskiej blizy – jak napisał o nim Franciszek Fenikowski, to pisarz zajmujący w kaszubskiej literaturze miejsce szczególne.
Obrazki rybackie ukazywały się w odcinkach na łamach „Pielgrzyma” w roku 1888. Rok później wydrukował je „Dziennik Poznański”, a w 1910 roku ponownie opublikował pelpliński „Pielgrzym”. Wydania książkowe pracy ks. Hieronima Gołębiewskiego ukazały się w latach 1888, 1910 i 1926. Publikację tę przypomniało w 1975 roku Zrzeszenie Kaszubsko-Pomorskie, Oddział Miejski w Gdańsku.
Opis konstrukcji i wyposażenia 21 typów statków rybackich zatokowych i przybrzeżno-morskich wraz z danymi charakterystycznymi, ujętymi w Tabelach nr 1-20, z których 13 typów zostało zaprojektowanych, wybudowanych i przekazanych do eksploatacji w latach 1955-1995, odbiorcom krajowym i zagranicznym.
Aleksander Celarek jest inżynierem mechanikiem, prowadzi własny warsztat szkutniczy i żaglomistrzowski w Chałupach. W czasie studiów zdobył patent kapitana jachtowego i do dnia dzisiejszego swój wolny czas spędza w rejsach morskich. Jego zainteresowanie kaszubskimi łodziami zaowocowało artykułami w prasie polskiej i zagranicznej. Ostatnio obszar jego zainteresowań poszerzył się o niekaszubski teren Zalewu Wiślanego.
Aleksandra Tarkowska na kartach Sekretów Półwyspu Helskiego zabiera nas w fascynującą podróż w czasie. Prowadzi uliczkami dawnego Helu, pokazuje życie rybaków, snuje barwne opowieści o miejscach i ludziach związanych z Półwyspem. Zaprasza m.in. na rybę do Lwiej Jamy, poszukiwanie skarbów, wakacje w wagonie kolejowym, a także spacer po morzu. Wszystko to zaś ilustruje unikatowymi zdjęciami.
Książkę stanowi 19 opowiadań autorstwa Józefa Ceynowy, opisujących życie mieszkańców miejscowości Kuźnica na Półwyspie Helskim w początkach XX wieku. Losy bohaterów przeplatają się w nich z wydarzeniami z historii Kaszub. Opowiadanie te zostały spisane w latach 70. XX wieku.
Autorami książki są kapitanowie, których służba „na morzu”, czy na lądzie np. w firmach armatorskich u większości dobiegła końca, którzy przeszli już w tzw. emerycki stan spoczynku. Mają za sobą wiele doświadczeń, godnych uwagi spostrzeżeń, wartych przez władze zauważenia. Dziewiętnastu spośród nich - zapewne jak na razie tylu - przeszukało swoje szuflady z zapiskami z dawnych lat, gdy dowodzili statkami handlowymi lub jednostkami rybackimi, albo też dokonali opisu „zaległych na duszy” morskich swych przygód doznanych w latach ledwie minionych. Książka zawiera 64. opowiadania.
Oddajemy w ręce czytelników kolejny, trzeci tom kapitańskich opowieści morskich – „Falami pisane 3”. Opowieści ludzi, którzy całe swoje życie zawodowe poświęcili morzu i sprawom morskim. Opowiadania stanowią wybrane z przeżyć na przestrzeni wielu lat, często przypadkowe zdarzenia, które ich autorom zapadły w pamięci i dzisiaj, wracając do wspomnień, mówią o tym czego doświadczyli, co ich na morskiej drodze ciekawego spotkało, jakich ludzi na całym świecie poznawali.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.