Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
"Teoria okrętu" adresowana jest głównie do studentów, przyszłych inżynierów okrętowców, studentów naszych Akademii Morskich cywilnych i wojskowych, zwłaszcza ich wydziałów mechanicznych, choć i nie powinna być obca także nawigatorom. Jako odbiorców tejże Teorii autor wraz z wydawcą widzą pracowników uczelnianych katedr politechnik w Gdańsku i Szczecinie, pracowników biur projektowo-konstrukcyjnych, instytutów naukowo-badawczych związanych z projektowaniem i budową statków, ich eksploatacją, pracowników administracji morskiej, czy przedsiębiorstw żeglugowych, nie mówiąc już o kadrze inżynieryjno-technicznej zatrudnionej zarówno w stoczniach budujących statki, jak w stoczniach remontowych. Książka ta zawiera 11 rozdziałów, a otwiera je rozdział poświęcony geometrii kadłuba, następne mają tytuły, np. Statyka okrętu, Wprowadzenie do dynamiki okrętu, Pędniki okrętowe, Opór i napęd okrętu, Dynamika środowiska, Właściwości morskie okrętu, Niezatapialność okrętu, Wodowanie okrętu...
Książka składa się z dwunastu rozdziałów, których autorami są w większości pracownicy naukowi Akademii Morskiej w Szczecinie a redaktorem Stanisław Gucma, rektor Uczelni.
Pozycja opisuje dzieje latarni morskich Zatoki Gdańskiej, dzieje etapów ich powstawania pod względem konstrukcyjnym od czasów sięgających nawet XVI wieku aż po rok 1945, kończący drugą wojnę światową. Chodzi o latarnie na Helu, Jastarni, Rozewiu, Oksywiu, Gdańska, Krynicy Morskiej, Piławy i Brüsterort. Książkę napisała trójka autorska, profesjonalnie i z niezwykłym zapałem badawczym interesująca się historią owych latarń morskich, zmieniającymi się na przestrzeni wieków.
Książka przeznaczona głównie dla kapitanów i oficerów nawigacyjnych, słuchaczy kursów doskonalenia kadr oficerskich na stopień kapitana żeglugi wielkiej oraz starszego oficera, może również z powodzeniem służyć studentom wydziałów nawigacyjnych naszych Akademii Morskich, interesującym się zagadnieniami inżynierii ruchu morskiego, czy bezpieczeństwem żeglugi.
Książka wybitnego specjalisty w dziedzinie inżynierii ruchu morskiego, profesora zwyczajnego, dr. hab., inż., kapitana żeglugi wielkiej, od wielu lat pracującego w szczecińskiej Wyższej Szkole Morskiej, obecnie Akademii Morskiej. Stanowi ona kontynuację wydanej nieco wcześniej książki autorstwa tegoż Autora pt. "Inżyniera ruchu morskiego". Adresowana jest do obecnych i przyszłych kapitanów, pilotów morskich, specjalistów eksploatacji dróg wodnych, pracowników naukowych, administracji morskiej.
Inżynieria ruchu morskiego. Autorem tej specjalistycznej książki jest prof. Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie Stanisław Gucma. Inżynieria ruchu morskiego jest dyscypliną zajmującą się ilościowym i jakościowym opisem ruchu statków na akwenach ograniczonych. Jest to nowa dyscyplina naukowa, która powstała w latach 70.
Książka obejmuje swoim zakresem wytyczne do projektowania morskich dróg wodnych, portów oraz warunków ich bezpiecznej eksploatacji. Poszczególne metody przedstawiono w postaci wytycznych, umożliwiających ich praktyczne zastosowanie, które poparto przykładami wdrożeń. Zaprezentowano specjalnie opracowane praktyczne metody i wytyczne przeprowadzania formalnej analizy ryzyka manewrów statków na morskich drogach wodnych i w portach. W celach poglądowych zestawiono i porównano empiryczne metody wymiarowania torów wodnych opracowane na świecie.
Opracowanie ma charakter poradnika kapitana, ilustrowanego przykładami i wynikami własnych przemyśleń Autora, jako rezultat permanentnie zdobywanej wiedzy i doświadczenia. Zaprezentowane zostały wybrane zagadnienia dotyczące eksploatacji statku handlowego. Zdając sobie sprawę z faktu, że z oczywistych względów nie wyczerpano w publikacji całości wiedzy jaką powinien opanować kapitan.
Podręcznik-samouczek połączony z rozmówkami wraz z ok. 2000 tys. haseł w polsko-angielskim i angielsko-polskim słowniku, wykonany w przystępnej i bardzo komunikatywnej formie.
Autor podzielił pracę na cztery rozdziały. W pierwszym opisał historię Niemieckiego Towarzystwa Ratowania Rozbitków, a w drugim omówił wyposażenie stacji ratownictwa.
Słownik stanowi ujednolicony „język bezpieczeństwa” – uwzględnia zmieniające się warunki we współczesnej żegludze i obejmuje wszystkie ważniejsze, odnoszące się do bezpieczeństwa żeglugi komunikaty słowne. Jest niezbędnym podręcznikiem wykorzystywanym nie tylko w naszych uczelniach morskich, ale również stanowi ważne źródło wiedzy wymaganej dla uzyskania świadectwa wachtowego oficera nawigacyjnego na statkach 500 BRT i powyżej.
Po raz pierwszy do encyklopedycznego ujęcia tej inżynierii profesor Mazurkiewicz przystąpił ponad dwadzieścia pięć lat temu, wydając w ówczesnym Wydawnictwie Morskim książkę pod tym samym tytułem, ale w znacznie mniejszej objętości i w nader skromnej szacie graficznej. Obecne wydanie tego dzieła o objętości bliskiej 600 stron, bogato ilustrowane barwnymi zdjęciami, rysunkami z pewnością znajdzie szerokie nim zainteresowanie.
Po trzech tomach „rybackich tragedii” i czterech, w których przedstawiono katastrofy i wypadki morskie floty transportowej, Ryszard Leszczyński uznał, że przyszła kolei na omówienie „czarnych kart historii” jednostek pomocniczych. Armady niewielkich, choć w morskim i nadbrzeżnym pejzażu statków wszechobecnych, bez których żaden port, czy lokalny terminal specjalnego przeznaczenia, nie byłby w stanie sprawnie funkcjonować.
Morskie budowle hydrotechniczne. Zalecenia do projektowania, wykonywania i utrzymania - wydanie VI znowelizowane, uzupełnione i rozszerzone ukazało się po śmierci prof. zw. dr. hab. inż. Bolesława Mazurkiewicza.
Czytelniku, czy mówią Ci coś nazwy „Tajfun”, „Halny” lub „Elżunia”? Żeby je wyjaśnić, musimy cofnąć się w czasie do XIX wieku. Wtedy rozpoczęła się historia ratownictwa morskiego na polskim wybrzeżu. Jego podstawy ukształtowały odwaga i solidarność rybaków. Kiedyś wielu z nich nie wracało z połowów, dlatego narodziła się idea zorganizowanego ratownictwa morskiego, które początkowo funkcjonowało na zasadach dobrowolności i wzajemnej pomocy.
W monografii przedstawiono awarie dalb, ich odbudowę wynikającą z konieczności przywrócenia funkcjonowania. Obok informacji o samych dalbach, przyczynach ich uszkodzeń i niekiedy sposobu ich odbudowy.
Autorem książki o cechach poradnika jest wybitny znawca problematyki budownictwa hydrotechnicznego, profesor zwyczajny Politechniki Gdańskiej, posiadający osiem tytułów doktora honoris causa; organizator i propagator rozwoju polskiego żeglarstwa. Posiada uprawnienia kapitana żeglugi wielkiej jachtowej.
Przesłaniem do napisania tej książki, było postanowienie udokumentowania dorobku twórczego działających w tym czasie w/w ośrodków konstrukcyjno - projektowych i możliwości produkcyjnych stoczni budujących tego typu statki i inne obiekty pływające, w celu upamiętnienia wdrażanego postępu technicznego i osiągnięć dokonujących się w budownictwie okrętowym.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.